Aktualności

Czym są czynniki społeczne „S” w ramach ESG

Czym są czynniki społeczne „S” w ramach ESG

Oddziaływania społeczne, czyli „S” w skrócie ESG, wymagają od biznesu szczególnej wrażliwości, uważności i umiejętności wsłuchania się w potrzeby drugiego człowieka, aby w efekcie nie tylko realnie i długofalowo wpływać na dobrostan wszystkich interesariuszy firmy, ale także przynosić wymierne profity jej samej.

Od kiedy Unia Europejska nałożyła na przedsiębiorców obowiązek raportowania pozafinansowego, zrównoważony rozwój przestał być sloganem, a strategie ESG stały się równie istotną częścią zarządzania przedsiębiorstwem, co strategie finansowe.

Wśród najistotniejszych czynników społecznych wymienia się:

  • inkluzywność i różnorodność w miejscu pracy
  • likwidację luki płacowej i parytet płciowy w zatrudnieniu
  • przeciwdziałanie zjawiskom niepożądanym w miejscu pracy oraz w otoczeniu społecznym (m.in. dyskryminacji i łamaniu praw człowieka)
  • polityki i procesy dotyczące otoczenia społecznego firmy
  • polityki i procesy dotyczące konsumentów i użytkowników końcowych

POLITYKI I PROCESY DOT. OTOCZENIA SPOŁECZNEGO FIRMY

Polityki i procesy dotyczące otoczenia społecznego firmy w kontekście „S” w ESG odnoszą się do sposobów, w jakie przedsiębiorstwo angażuje się i wpływa na społeczności lokalne, w których działa. Obejmują one zarówno działania filantropijne, jak i strategiczne inicjatywy mające na celu wzmacnianie lokalnych społeczności oraz budowanie trwałych, pozytywnych relacji, takie jak m.in.:

  1. Programy CSR (Corporate Social Responsibility): Wdrażanie i wspieranie inicjatyw społecznych, edukacyjnych, zdrowotnych czy środowiskowych w społecznościach lokalnych.
  2. Zaangażowanie i konsultacje ze społecznościami lokalnymi: Regularne dialogi ze społecznościami lokalnymi w celu zrozumienia ich potrzeb i oczekiwań wobec firmy.
  3. Wsparcie dla lokalnego rozwoju gospodarczego: Inwestowanie w lokalną gospodarkę poprzez tworzenie miejsc pracy, wspieranie lokalnych przedsiębiorstw i inwestycje w infrastrukturę.

POLITYKI I PROCESY DOT. KONSUMENTÓW I UŻYTKOWNIKÓW KOŃCOWYCH

Te polityki i procesy odnoszą się do sposobów, w jakie firmy budują relacje z klientami, zapewniając uczciwość, przejrzystość i odpowiedzialność w swoich produktach i usługach. Jest to nieodłączna część „S” w ESG, ponieważ dotyczy bezpośrednio doświadczeń i zadowolenia klientów, m.in. w takich kwestiach jak:

  1. Przejrzystość i uczciwość w komunikacji: Zapewnienie, że wszystkie komunikaty marketingowe i informacje o produktach są jasne, uczciwe i nie wprowadzają w błąd.
  2. Odpowiedzialność za produkt: Zapewnienie, że produkty i usługi są bezpieczne, spełniają standardy jakości i są produkowane w sposób etyczny.
  3. Ochrona prywatności i danych: Implementacja ścisłych polityk ochrony danych osobowych klientów i użytkowników.

Jeśli zastanawiasz się w jakie rozwiązania powinna zainwestować Twoja firma już dziś, skontaktuj się z nami!

Czym sa czynniki spoleczne „S” w ramach ESG

Razem ku zrównoważonej przyszłości

ESG: Wprowadzamy Zmiany Wspierając Rozwój Twojego Biznesu

Zapoznaj się z naszą ofertą w zakresie procesów inwestycyjnych, doradztwa prawno-podatkowego, compliance i zarządzania zgodnością